gijsenabopdefiets.reismee.nl

Schotland

Vandaag bij Gretna Green de Schotse grens bereikt. Fietsen vanaf Gretna door groot rivierdal met trein en drukke autoweg. Morgen na 50 km buigen we af richtig Edinburgh. Mooiere routes. We stoppen in Ecclefechan.

we verblijven in het Kirkconnel Hall Hotel,groot en indrukwekkend landgoed. We worden ontvangen door de oude baas en zijn honden. Hotel ziet er gedateerd maar zeer goed onderhouden uit, met bijzondere details zoals jacobs schelpen in de plafondversiering. Het landgoed heeft ook nog een bijzondere historie, de arts van Napoleon, tijdens ziijn gevangenschap op st helena heeft hieer jaren gewoond. Wel even geleden dus. De baas vraagt of ook eten in het hotel, er is verder niets te beleven dus graag. We moeten wel direct de menukaart bestuderen en een keus maken. Als zijn vrouw thuis komt, ook niet de jongst, gaat ze gelijk weer op pad. We krijgen een heerlijk maal voorgeschoteld. O ja in de avond op de telefoon Ajax gezien, kan ook in de middle of no where. Bijzonder verblijf.

Sas

Ha ab, wat een avontuur zeg! Geweldig al moet je ook heel wat tegenslagen incasseren! Wat balen hè als er net de camping vol zit of de pub zit dicht om te kunnen eten...Heel veel plezier nog en ik gun jullie nog veel mooier fietsweer toe!